Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011

Η προσαρμογή του παιδιού στο νέο σχολικό περιβάλλον


Της Μαίρης Σταμπουλοπούλου- Ειδικής Παιδαγωγού


Με τ’ εμποδίων έχει αρχίσει η σχολική χρονιά εδώ και λίγες μέρες με τα παιδιά να μην μπορούν ακόμη να προσαρμοστούν στην νέα πραγματικότητα καθώς το υπουργείο επιμένει σε μια αδιαλλαξία αδιαφορώντας για την ομαλή ένταξη των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον.
Το πρόβλημα το μεγάλο παρατηρείται στα πρωτάκια τα οποία είναι αντιμέτωπα με μια νέα πραγματικότητα η οποία δεν δείχνει να έχει αρχή μέση και τέλος.
Γι’ αυτό το λόγο η Μαίρη Σταμπουλοπουλου, συνεργάτιδα του Πινακίου, μας κάνει μια μικρή ανάλυση για την ομαλή ένταξη των παιδιών μας στο σχολείο.





Η είσοδος του παιδιού στο σχολείο είναι ένας σημαντικός σταθμός στην πορεία της ανάπτυξης του. Είναι ο επόμενος, μετά την οικογένεια, χώρος της κοινωνικοποίησης και ψυχοπνευματικής ανάπτυξης του. Στο σχολείο το παιδί απομακρύνεται από το προστατευτικό οικογενειακό περιβάλλον και προετοιμάζεται να ενταχθεί ομαλά με όσο το δυνατό περισσότερα εφόδια στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον της ενήλικης ζωής του.
Ο μικρός πρίγκιπας και η μικρή πριγκίπισσα μόνοι τους πλέον θα πλέον θα πρέπει να κινηθούν στον καινούριο κόσμο της τάξης τους, θα δημιουργήσουν μακριά από το επιδοκιμαστικό βλέμμα του μπαμπά και της μαμάς, θα μαλώσουν, θα διεκδικήσουν πράγματα, θα διαλέξουν τους φίλους τους ή θα κερδίσουν σε ένα παιχνίδι, θα χτυπήσουν και θα πονέσουν και όλα αυτά σε ένα ιδιαίτερο περιβάλλον, όπου οι κανόνες δεν τίθενται από τους γονείς και που το σημαντικότερο ίσως είναι ότι σε αυτό το περιβάλλον θα πρέπει να ισορροπήσουν γιατί θα βρεθούν πάλι την επόμενη μέρα??? Μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.
Στο σχολείο το παιδί απομακρύνεται από την οικογένεια και προετοιμάζεται να ενταχθεί ομαλά στην κοινωνία. Στην διάρκεια της σχολικής του φοίτησης θα αποκτήσει γνώσεις, θα αναπτύξει γνωστικές λειτουργίες, θα αφυπνίσει τις δεξιότητες και τα ταλέντα του και θα βιώνει την εμπειρία της επικοινωνίας και του μοιράσματος με τους άλλους. Μέσα από τις εμπειρίες και τα βιώματά του με τους συμμαθητές και τους δασκάλους του θα αποκτήσει συνείδηση των στοιχείων του χαρακτήρα του και θα μάθει νέες συμπεριφορές.

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός και αυτό είναι περισσότερο αληθές στα παιδιά και κυρίως στα παιδιά που πρωταρχίζουν το σχολείο। Τόσο οι γονείς όσο και τα παιδιά νιώθουν αυξημένο άγχος και αγωνία για την αρχή αυτής της νέας πραγματικότητας είτε πηγαίνουν στον παιδικό σταθμό, είτε στο δημοτικό, είτε στο γυμνάσιο, είτε στο λύκειο.


Για να τα βοηθήσουμε θα πρέπει:
• Να μην έχουμε άγχος
• Να πιστεύουμε στις δυνατότητες του παιδιού
• Να θεωρούμε το παιδί πολύ τυχερό που μπορεί και πηγαίνει σχολείο
• Όταν εμείς δεν έχουμε άγχος το παιδί θα ενταχθεί πολύ ευκολότερα στο σχολικό περιβάλλον.

1 σχόλιο:

  1. mpravo, poli kalo arthro. oi gonis as doson idieteri prosoxi sta grafomena ke na ta efarmosoun gia to kal ton pedion.


    sigxaritiria stin idiki pedagogo

    ΑπάντησηΔιαγραφή