Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2014

Ελένη Λορένα Σάκο: Από το κανάλι του Μπουρναζίου στην άλλη άκρη του Ατλαντικού

 
Τι λέει στο Πινάκιο η νεαρή δημοσιογράφος που άφησε την Ελλάδα για τις ΗΠΑ


Σίγουρα η Ελένη Λορένα Σάκο δεν βρήκε στο διάβα της μονοπάτια με ροδοπέταλα, κάθε άλλο…την στιγμή που ετοιμαζόταν να πατήσει γερά στα πόδια της ο τυφώνας του ALTER την παρέσυρε κι αυτήν (όπως και δεκάδες συναδέλφους). Η Ελένη όμως δεν το έβαλε κάτω, κυνήγησε μέχρις εσχάτων το όνειρο της και αυτό την πήγε στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Ενδιάμεσοι σταθμοί; Ναι υπήρχαν, ραδιόφωνα, διαδικτυακές σελίδες αλλά το κορίτσι αυτό πέταξε ακόμη πιο ψηλά.
Στις ΗΠΑ πέρα από τις σπουδές της καλύπτει και ρεπορτάζ της ομογένειας και κάθε μέρα οι εμπειρίες που εισπράττει είναι δεκάδες.  Μας αποκαλύπτει ποια είναι η εικόνα που έχουν στις Ηνωμένες Πολιτείες για την κατάσταση που επικρατεί αυτή την στιγμή στην Ελλάδα, αλλά ταυτόχρονα η ίδια από ασφαλή απόσταση σχολιάζει και θέματα όπως οι υπάρχουσες (δυστυχώς) πολιτικές ακρότητες.

Απολαύστε την συνέντευξη που ακολουθεί:

Συνέντευξη στον Λευτέρη Χ. Θεοδωρακόπουλο και στο Πινάκιο 


Ελένη Λορένα Σάκο συστήσου μας…ποια είσαι, με τι ασχολείσαι…;

«Είμαι ένα κορίτσι με όνειρα, όπως τα περισσότερα παιδιά στην ηλικία μου. Αποφοίτησα από το τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Γνωρίζω τέσσερις γλώσσες και λατρεύω τα ταξίδια! Παράλληλα με τη σχολή ασχολήθηκα και με τα κοινά και αποτέλεσα πρόεδρος του φοιτητικού συλλόγου».

Πως προέκυψε η δημοσιογραφία από μικρή ήθελες να ασχοληθείς;

«Πάντα με εντυπωσίαζε ο χώρος των ΜΜΕ, και ήθελα να ασχοληθώ με αυτόν, απλά δεν είχα κατασταλάξει.Απο μικρή θυμάμαι επειδή μίλαγα πολύ γρήγορα και πολύ, μου έλεγαν ότι έχω καταπιεί εφημερίδα..πράγμα που ασυνείδητα με επηρέασε.. ε και στην έκτη δημοτικού σε ένα θεατρικό κλήθηκα να κάνω την παρουσιάστρια..και καθώς μεγάλωνα το μικρόβιο γινόταν και πιο έντονο...»

Θυμάσαι την πρώτη ημέρα σου στη δουλειά; Αλήθεια σε ποιο Μέσο ήταν;

«Η πρώτη μου μέρα, ήταν στο χώρο της τηλεόρασης στον τηλεοπτικό σταθμό ALTER, όπου έκανα την πρακτική μου, θυμάμαι πως ήμουν πάρα πολύ ενθουσιασμένη».

Το πρώτο σου ρεπορτάζ;

«Το πρώτο μου ρεπορτάζ ήταν στο δελτίο ειδήσεων με τον Ακη Παυλόπουλο, όπου είχα κάνει ένα ρεπορτάζ με θέμα « Αν τα νοικοκυριά στην Ελλάδα είχαν την δυνατότητα να εξοφλήσουν έγκαιρα τα κοινόχρηστα στην πολυκατοικία που διέμεναν» .


Τι σημαίνει να είναι κανείς ρεπόρτερ του πεζοδρομίου;

«Αν μου έκανες αυτήν την ερώτηση λίγα χρόνια πριν, η απάντηση θα ήταν διαφορετική, αλλά ύστερα από την ελάχιστη εμπειρία που διαθέτω, καθώς είμαι μικρή και αρκετά νέα στο χώρο των ΜΜΕ έχω καταλάβει ότι είναι ένα απαιτητικό επάγγελμα με πολλές δυσκολίες».

Από ποια «μαγαζιά» έχεις περάσει;

«Αρχικά στο δεύτερο έτος της σχολής μου έκανα την πρακτική μου στον τηλεοπτικό σταθμό ALTER. Ύστερα για δύο χρόνια ήμουν ραδιοφωνική παραγωγός στο YOORADIO και αφού ολοκλήρωσα τις προπτυχιακές μου σπουδές εργάστηκα στο ACTION24, στην εκπομπή « ΡΕΠΟΡΤΑΖ ». Παράλληλα βρισκόμουν και στο site E-reportaz και στον Isotimos».


Η ιστορία με το Alter εσένα σου κόστισε και ναι, τι;

«Η ιστορία με το ΑLTER, μπορεί να στοίχισε αρκετά σε πολλούς συναδέλφους μου, για μένα όμως αποτέλεσε ένα σχολείο από το οποίο προσκόμισα μόνο θετικά, καθώς μου πρόσφερε γνώσεις, εμπειρία και επαφή με άτομα που εκτιμώ και θαυμάζω, μερικά από τα οποία μάλιστα έχω κρατήσει επαφή ακόμα και σήμερα».


Άργησες να βρεις τα πατήματα σου;

«Μπορεί να δυσκολεύτηκα, αλλά δεν θεωρώ πως άργησα να βρω τα πατήματά μου».

Μετά που βρήκες δημοσιογραφική στέγη;

«Ύστερα από το ΑLTER προέκυψε το YOORADIO, στο οποίο συμπαρουσίαζα την ψυχαγωγική εκπομπή « Gossip and the City » .

Σε αρέσει πιο πολύ να κάνεις ρεπορτάζ στον δρόμο ή να παρουσιάζεις δελτίο ή κάποια εκπομπή;

«Η αλήθεια είναι ότι θα μου άρεσε περισσότερο να παρουσιάζω εκπομπή όπως ένα talk show, αλλά για να φτάσεις σε αυτό το επίπεδο και να πετύχεις, πρέπει να ξεκινήσεις από το χαμηλότερο σκαλοπάτι που δεν είναι άλλο από το ρεπορτάζ στο δρόμο και να ανέβεις σταδιακά, ώστε όταν φτάσεις στο ψηλότερο, να μπορέσεις να παραμείνεις».

Υπήρχαν στιγμές δύσκολες ενώ βρισκόσουν στον «Αέρα»;

«Σίγουρα έχουν υπάρξει δύσκολες στιγμές όταν βρίσκεσαι στον « Αέρα », απλά θεωρώ ότι στο ραδιόφωνο είναι πιο εύκολο να τις καλύψεις απ’ ότι στην τηλεόραση».

Τελικά η δημοσιογραφία είναι έρωτας;

«Η δημοσιογραφία είναι ένα σκληρό και ανταγωνιστικό επάγγελμα, το οποίο μόνο αν είσαι ερωτευμένος μαζί της, θα μπορέσεις να επιβιώσεις στον χώρο και να πετύχεις, (βέβαια άλλοι θα έλεγαν πως είναι ένα εκπληκτικό και τρομακτικό προνόμιο που δύσκολα μπορεί κανείς να το απολαύσει)».







Ποιο είναι το αγαπημένο σου Μέσο, αυτό που απολαμβάνεις να δουλεύεις; Τηλεόραση, εφημερίδα ή ραδιόφωνο;

«Το κάθε μέσο έχει και τη δική του μαγεία. Με την έντυπη δημοσιογραφία δεν έχω ασχοληθεί οπότε δεν μπορώ να εκφέρω άποψη, αλλά η ηλεκτρονική δημοσιογραφία είναι πολύ αγχωτική και ανταγωνιστική θεωρώ. Όσον αφορά το ραδιόφωνο πιστεύω πως είναι πιο μαγικό και πιο άμεσο, και η δουλειά αποδίδει με την πάροδο του χρόνου, ενώ ο χώρος της τηλεόρασης είναι διαφορετικός. Υπερεκτιμημένος κατά τη γνώμη μου και γι αυτό και μπορείς να την πατήσεις πιο εύκολα. Αν με έβαζες τώρα όμως να επιλέξω θα ήμουν ανάμεσα στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση, και λέω και τηλεόραση γιατί εγώ τουλάχιστον προσκόμισα αρκετές ωραίες εμπειρίες για όσο καιρό εργάστηκα σε αυτήν».

Συνάδερφοι σου έχουν φερθεί άσχημα πίσω από την πλάτη σου; Και αν ναι, πως έχεις αντιδράσει;

«Γενικά προσπαθώ να διατηρώ καλές σχέσεις με τους συναδέλφους μου, καθώς θεωρώ πως από τη στιγμή που εργαζόμαστε για τον ίδιο σκοπό θα είναι αποτελεσματικότερο να λειτουργούμε σαν ομάδα, οπότε θέλω να πιστεύω πως όχι..αλλά και να έχει συμβεί αυτό, ας μη ξεχνάμε στον χώρο των media βρισκόμαστε, οι άνθρωποι είναι πιο ανταγωνιστικοί»!

Θα άλλαζες κάτι στην εμφάνιση σου και αν ναι τι θα ήταν αυτό;

«Δε θα έλεγα ότι είμαι υπέρ των αλλαγών, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δε θα βελτίωνα κάτι αν χρειαζόταν».

Αν αναλάμβανες αύριο ένα περιοδικό ποικίλης ύλης για ένα μήνα…Ποια θα ήταν τα θέματα σου; Ποιο θα ήταν το πρώτο; Τι έρευνες θα ζητούσες από τους συντάκτες σου να κάνουν… Γενικά πως θα το έστηνες;

«Αρχικά θα ήθελα μέσω του περιοδικού να αφήσω κάτι όμορφο στους αναγνώστες και ένα αισιόδοξο μήνυμα, ειδικά αυτόν τον δύσκολο καιρό που διανύουμε, οπότε θα ζητούσα από τους συντάκτες να εστιάσουν περισσότερο σε προσωπικές ιστορίες επιτυχημένων ανθρώπων...(από που ξεκίνησαν, που έφτασαν και το μυστικό της επιτυχίας τους) ώστε να δώσω δύναμη και ελπίδα στο αναγνωστικό κοινό. Επίσης θα ήθελα να περιλαμβάνει ενημερωτικά θέματα τα οποία θα αποτελούσαν "οδηγό" για τα νέα παιδιά που ανοίγουν τώρα τα φτερά τους, αλλά και χρήσιμες συμβουλές, χωρίς όμως να απουσιάζουν και τα πιο ανάλαφρα θέματα».

Αυτή την στιγμή είσαι στην Αμερική, τι κάνεις εκεί;

«Αυτήν τη στιγμή βρίσκομαι στην Αμερική, στην οποία έχω έρθει να ολοκληρώσω τις μεταπτυχιακές μου σπουδές. Παράλληλα όμως εργάζομαι στο Cosmos Philly TV, καλύπτοντας πολιτιστικές εκδηλώσεις της ομογένειας».

Πως είναι η ζωή εκεί;

«Ο τρόπος ζωής στην Αμερική είναι πολύ διαφορετικός από την Ελλάδα. Οι αποστάσεις είναι μεγαλύτερες και οι ώρες της ημέρας ανεπαρκείς για να ανταποκριθείς στους γρήγορους και απαιτητικούς ρυθμούς εδώ, οι οποίοι πολλές φορές σε εξαντλούν. Δεν έχει βγει άλλωστε άδικα η ατάκα « If you can make it here, you can make it anywhere ».


Με τις παρέες που συναναστρέφεσαι, τι εισπράττεις; Έχουν αντιληφθεί τι γίνεται στην άλλη όχθη του ατλαντικού αλλά και στην Ελλάδα;

«Οι παρέες που συναναστρέφομαι είναι πλήρως συνειδητοποιημένες για το τι ακριβώς συμβαίνει στην άλλη όχθη του ατλαντικού αλλά και την Ελλάδα, καθώς οι περισσότεροι κατάγονται από αυτήν . Εκτιμώ μάλιστα ότι η κατάσταση στην Ελλάδα είναι αυτή που τους ώθησε να πάρουν την απόφαση αφήσουν την πατρίδα τους και να συνεχίσουν τις σπουδές τους εδώ, ελπίζοντας σε ένα καλύτερο μέλλον, από αυτό που θα είχαν στην Ελλάδα του σήμερα».

Ποια είναι τα σχέδια που χαράζεις για το μέλλον σου;

«Γενικά είμαι πολύ απαιτητική με τη δουλειά μου, και θέλω να προκύπτει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα από αυτήν. Γι αυτό και σκοπό έχω στο άμεσο μέλλον να ολοκληρώσω τις μεταπτυχιακές μου σπουδές, ώστε να γίνομαι συνεχώς καλύτερη και εμπειρότερη σε αυτό που κάνω για να μπορέσω να πλησιάσω όσο το δυνατόν περισσότερο τους εκάστοτε στόχους μου».

Σε τρομάζουν οι πολιτικές ακρότητες που επικρατούν στην Ελλάδα;

«Οι ακρότητες στην Ελλάδα περισσότερο με προβληματίζουν, αλλά δε θα έλεγα πως με τρομάζουν, γιατί σύμφωνα με την ιστορία, η Ελλάδα πάντα καταφέρνει να τις ξεπερνάει στο τέλος».

Όταν γυρίσεις από την Αμερική τι θα έχεις αποκομίσει; Θα το εφαρμόσεις στο δικό μας κρατικό μικρόκοσμο;


«Ο,τιδήποτε και να αποκομίσω από την Αμερική, θα είναι μεγάλο κέρδος για μένα, και προφανώς αν γυρίσω στην Ελλάδα θα προσπαθήσω να το εφαρμόσω, αλλά η αλήθεια είναι ότι σκέφτομαι σοβαρά να μείνω. Βλέπεις "η Ελλάδα σου ανοίγει τον δρόμο μόνο για την Ελλάδα, ενώ η Αμερική για όλον τον κόσμο"… εσύ τι θα διάλεγες;»






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου