Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Λεφτά για προεκλογικά σποτ υπάρχουν - 6,2 εκατ. ευρώ μόνο για διαφημίσεις




Πως κατανέμεται ο τηλεοπτικός χρόνος και πόσα έβαλαν στα ταμεία τους τα κανάλια


Λεφτά για τις εκλογές υπάρχουν και είναι πολλά…Τα κόμματα έλαβαν μπόνους 6,2 εκατ. ευρώ για να μεταδώσουν δωρεάν υα μηνύματα τους στους τηλεοπτικούς σταθμούς, οι οποίοι στο τέλος της χρονιάς θα πληρωθούν το «ενοίκιο» των συχνοτήτων με έκπτωση 50% προς το κράτος. Η νομοθεσία είναι τέτοια που μεταφέρει το κόστος των εκλογών στους φορολογούμενους, για να αποφεύγεται η χρηματοδότηση των κομμάτων από τρίτους. Ευνοημένα είναι κάθε φορά τα μεγάλα κόμματα, αφού λαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος του δωρεάν διαφημιστικού χρόνου, ενώ οι μικροί έχουν τα «ψιλά».
Η απόφαση, που υπογράφουν ο υπηρεσιακός υπουργός Εσωτερικών, Μιχάλης Θεοχαρίδης, και η υφυπουργός Επικρατείας, Σοφία Βούλτεψη, προσδιορίζει το πακέτο των υποχρεώσεων των καναλιών, τα οποία υποχρεούνται να διαθέτουν το 1/3 του χρόνου των δελτίων ειδήσεων για την παρουσίαση της προεκλογικής δραστηριότητας των κομμάτων και των συνασπισμών. Από τη ρύθμιση εξαιρούνται τα δελτία ειδήσεων κάτω των πέντε λεπτών.
Η κατανομή του χρόνου γίνεται κατά 80% στα κόμματα και τους συνασπισμούς κομμάτων που εξέλεξαν ευρωβουλευτή ή βουλευτή με βάση τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών του Μαΐου 2014 και των εθνικών εκλογών του Ιουνίου 2012. Το υπόλοιπο 20% διατίθεται ισομερώς σε όλα τα πολιτικά κόμματα και τους συνασπισμούς κομμάτων των οποίων οι συνδυασμοί ανακηρύχθησαν από τον Αρειο Πάγο ως συμμετέχοντες στις εθνικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου.
Ο επικεφαλής του «Ποταμιού», Σταύρος Θεοδωράκης, επέκρινε τη συγκεκριμένη κατανομή των διαφημιστικών μηνυμάτων. «Το παλιό σύστημα, λοιπόν, ενωμένο –Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ– προσπαθεί να διαφυλάξει τα προνόμιά του και μοιράζει τον τηλεοπτικό διαφημιστικό χρόνο», σημείωσε και υπογράμμισε πως τα κόμματα εξουσίας έλαβαν… εκατομμύρια, ενώ το «Ποτάμι» 140 χιλιάδες ευρώ. Κατά τον Σταύρο Θεοδωράκη, το γεγονός αυτό είναι «ο απόλυτος διασυρμός της ισονομίας».
Η Ν.Δ. και ο ΣΥΡΙΖΑ έχουν τον περισσότερο διαφημιστικό χρόνο, με το MEGA και τον ΑΝΤ1 να είναι οι σταθμοί που δίνουν τα περισσότερα μηνύματα και θα έχουν αναλογικά τη μεγαλύτερη μείωση στο ενοίκιο των συχνοτήτων.
Πηγή: Εφημερίδα «Παραπολιτικά»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου