Σάββατο 25 Απριλίου 2015

Άννη Θεοχάρη: Η συγγραφέας των παιδιών κατακτά το θέατρο...


Λένε πως πίσω από το χιούμορ βρίσκεται κρυμμένη καλά η ευφυΐα…Αυτό φαίνεται πως ισχύει απόλυτα στην περίπτωση της Άννης Θεοχάρη που παρά το νεαρό της ηλικίας της έχει  κάνει άλματα στη ζωή της με γνώμονα τα όνειρα της.

Συνέντευξη στον Λευτέρη Χ. Θεοδωρακόπουλο και στο Πινάκιο

Μάλιστα μαζί με μια παιδική της φίλη έγραψαν το πρώτο τους θεατρικό έργο στο οποίο και πρωταγωνιστούν. Ο λόγος για το έργο «Αμπαζούρ». Μάλιστα η πλοκή του είναι ενδιαφέρουσα καθώς ξετυλίγεται όταν Μια σουρεαλιστική ραδιοφωνική εκπομπή, ζωντανεύει, μπερδεύει μουσικά είδη και εποχές, και αφηγείται τις ιστορίες όλων αυτών που ξενύχτησαν κάποιο βράδυ με το ραδιόφωνο ανοιχτό. Αυτό και μόνο με τράβηξε να αποσπάσω συνέντευξη από την Άννη καθώς πολλά βράδια ξενυχτήσαμε ακούγοντας κάποια ραδιοφωνική εκπομπή, πολλά βράδια ήταν αυτά που μοιραστήκαμε με ανθρώπους που δεν γνωρίσαμε ποτέ τα ίδια συναισθήματα, τις ίδιες ανησυχίες και όλα αυτά κάτω από το πέπλο μαγείας του ραδιοφώνου. Η Άννη Θεοχάρη ρευστοποίησε εκείνες τις νύχτες και μας τις αναπαριστά στο θεατρικό σανίδι.
Βέβαια η συνέντευξη ήταν εφ’ όλης της ύλης…και μέσα από τις απαντήσεις της θα ανακαλύψετε πως πρόκειται για έναν άνθρωπο με όνειρα, αισιοδοξία που δεν εξαργυρώνει τις επιταγές που επιτάσσουν οι εποχές.
Επίσης η Άννη έχει γράψει και 4 βιβλία που κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Λιβάνη.
Τι λέτε; Πάμε να την γνωρίσουμε;


Άννη Θεοχάρη…Συστήσου μας…Ποια είσαι; Με τι ασχολείσαι;

«Είμαι ηθοποιός, γράφω και αφηγούμαι παραμύθια, όταν έχω δεν έχω τα κέφια μου γράφω τραγούδια, δουλεύω με παιδιά κάνοντας θεατρικό παιχνίδι και τον ελεύθερο χρόνο μου δουλεύω σε ένα βιβλιοπωλείο…(ή μήπως ανάποδα, δεν έχω καταλάβει…)».

Τι ήταν αυτό που σε ώθησε για να γίνεις ηθοποιός;

«Οι «κακές» παρέες (είμαι σε θεατρικές ομάδες από τα σχολικά μου χρόνια)».


Τι σημαίνει για σένα ο όρος ηθοποιός; Κρύβει και βαθύτερες έννοιες;

«Δεν ξέρω ακριβώς. Εγώ προς το παρόν νιώθω πως έχω βρει έναν δημιουργικό τρόπο να εκφράζομαι και ταυτόχρονα να ηρεμώ και να ισορροπώ. Τώρα τι κρύβει….».

Ποιες είναι οι παραστάσεις που έχεις συμμετάσχει;

«Η πρώτη μου παράσταση ήταν μια διασκευή του «Μαριχουάνα στοπ» στο θέατρο Ιλίσια-Ντενίση, η δεύτερη ήταν η μουσική παράσταση «Dance crisis Carnival» σε κείμενα δικά μου και της Ρενάτας Καπετανάκη που παρουσιάστηκε κυρίως σε μουσικές σκηνές και τώρα το «Αμπαζούρ» μουσικοθεατρική παράσταση και αυτό με κείμενα πάλι δικά μου και της Έλσας Λουμπαρδιά».

Μπορείς να μας περιγράψεις τα πρώτα δευτερόλεπτα όταν πάτησες στο σανίδι;

«Ήμουν στο δημοτικό δε θυμάμαι ακριβώς. Το να παίζω θέατρο το έβλεπα σαν παιχνίδι. Δε νομίζω πως έχω αλλάξει και πολύ την προσέγγιση μου πάντως».

Αυτή την περίοδο που παίζεις; Πες μας λίγα λόγια για το έργο αυτό;


«Ανεβάζουμε με την ομάδα Στενός Κορσές τη μουσικοθεατρική παράσταση Αμπαζούρ.
Το Αμπαζούρ είναι μια σουρεαλιστική ραδιοφωνική εκπομπή που ζωντανεύει και μπερδεύει μουσικά είδη και εποχές, και αφηγείται τις ιστορίες όλων αυτών που ξενύχτησαν κάποιο βράδυ με το ραδιόφωνο ανοιχτό

Παίζουμε την Κυριακή 26/04 και τη Δευτέρα 27/04 στο
Cabaret Voltaire στο Μεταξουργείο και την Πέμπτη 30/04 στην Απλίκα στην Ν. Σμύρνη.
Είναι μια παράσταση που έχει δημιουργηθεί από εμένα και την παιδική μου φίλη, επίσης ηθοποιό και φοβερή αφηγήτρια παραμυθιών, Έλσα Λουμπαρδιά».



Γιατί θα πρότεινες σε κάποιον να το επιλέξει;

«Γιατί θα γελάσει με τη ψυχή του, θα συγκινηθεί και θα περάσει ένα διασκεδαστικό βράδυ πίνοντας το ποτό του και σιγοτραγουδώντας παλιά αγαπημένα τραγούδια».

Ποιοι είναι οι συντελεστές της παράστασης;

«Η μουσική Διδασκαλία έχει γίνει από τον Αποστόλη Ψυχράμη, η σκηνοθετική επιμέλεια είναι της Έλιας Ζαχαριουδάκη και στο πιάνο μας συνοδεύει ο εξαιρετικός Ευθύμης Κούρτης και στο βιολί ο φοβερός Νίκος Σολ».


Μ’ άρεσε η προσέγγιση της παράστασης με το ραδιόφωνο… Ποια ήταν τα ερεθίσματα για να γράψεις αυτήν την παράσταση;


«Δεν την έχω γράψει μόνη μου, όπως ήδη ανέφερα η παράσταση αυτή είναι δημιούργημα δικό μου και της Έλσας. Είμαστε φίλες πολλά χρόνια και πάντα θέλαμε να φτιάξουμε μαζί κάτι! Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου και τα καταφέραμε. Όλα όσα έχουμε ζήσει, τραγουδήσει, σκεφτεί, αγαπήσει και όλα όσα για τα οποία έχουμε διαφωνήσει και τσακωθεί ακόμα βρίσκονται σε αυτή την παράσταση!».


Αλήθεια, εσύ ακούς ραδιόφωνο …σε τραβάει αυτή η κατά κοινώς αποκαλούμενη μαγεία του;
«Ναι ακούω, κυρίως ιντερνετικούς σταθμούς και εκπομπές φίλων».


Υπάρχει κάποιος ρόλος που έχεις ζηλέψει; Εννοώ να ήθελες εσύ να τον ερμηνεύσεις;
«Όλους τους ρόλους των Μιούζικαλς. Ανδρών και γυναικών».

Αν σου πρότειναν έναν ακραίο ρόλο στην 10η εντολή θα αποδεχόσουν την πρόταση;
«Τι εννοείς ακραίο; Άμα πίστευα ότι μπορούσα να τα καταφέρω γιατί όχι».


Η  φαντασία και η οξυδέρκεια σας είναι τα βασικά συστατικά ενός καλού ηθοποιού;

«Του δημιουργού και του καλλιτέχνη γενικότερα θα έλεγα».

Αν ένας ρόλος απαιτούσε κάτι ακραίο θα το έπραττες - Για παράδειγμα σε μια παράσταση που είχα παρακολουθήσει στο τέλος η πρωταγωνίστρια έσχιζε τα ρούχα της επί σκηνής…εσύ θα το έκανες;

«Αν εξυπηρετούσε το έργο και ήταν δικαιολογημένο δραματουργικά ή σκηνοθετικά εννοείται».

Η τέχνη έχει όρια ή όχι; Τεκμηρίωσε μας την άποψη σου;

«Γενικά έχω θέμα με τα όρια. Ας πούμε πως δεν έχει, αλλά δεν ξέρω και πολλά να σου πω γ αυτό. Εγώ νιώθω καλά να εκφράζομαι μέσα από την τέχνη και δε θέλω να περιορίζομαι».

 Αν είχες μία οντισιόν αλλά με κόσμο στην Γερμανία, θα επέλεγες έναν ρόλο-μήνυμα για να σκιαγραφήσεις την κατάσταση που επικρατεί εδώ;

«Ναι, γιατί όχι, αλλά δε νομίζω να ερχόταν να με δει κανείς από αυτούς που θα έπρεπε να λάβουν το μήνυμα».

Παρακολουθείς πολιτική επικαιρότητα;

«Όσο μπορώ».

Τι σε χαλάει στην πολιτική;

«Η πολιτική».

Σε ενοχλεί που στην τηλεόραση ανακυκλώνονται τα ίδια και τα ίδια πρόσωπα;

«Ε, τώρα τελευταία έχει αλλάξει λίγο η κατάσταση νομίζω».

Οι ωραίες γυναίκες που διαθέτουν ισχυρή προσωπικότητα φοβίζουν τους άντρες;

«Έτσι όπως το παρουσιάζεις φοβήθηκα εγώ!».

Έχεις ερωτευτεί δυνατά ή ακόμη περιμένεις τον μεγάλο έρωτα;

«Στην παράσταση «Αμπαζούρ» ακούγεται η φράση «μη σας νοιάζει φίλοι μου, ο έρωτας είναι παντού!». Κάπως έτσι».

Γυναίκα καριέρας ή μητέρα τι από τα δύο προτιμάς;

«Τι; Δε γίνεται και τα δύο; Άλλα μας λένε στις διαφημίσεις…».

Πρόλαβες το παιχνίδι στην γειτονιά όταν ήσουν παιδί;

«Ουουου! Κρυφτό, κυνηγητό, κουτσό, τα πάντα!».

Σε θλίβει η εικόνα των παιδιών που είναι καθηλωμένα σε οθόνες;

«Καλά και εμείς οι μεγάλοι τα ίδια κάνουμε και τα παιδιά παραδειγματίζονται. Νομίζω εκεί είναι το βασικό πρόβλημα και ταυτόχρονα και η λύση!».

Θα μας μιλήσεις λίγο για τα βιβλία που έχεις γράψει;

«Έχω γράψει τέσσερα βιβλία που κυκλοφορούν όλα από τις εκδόσεις Λιβάνη.

«Που πάει ένα μπαλόνι όταν φεύγει από το χέρι σου» που ήταν το πρώτο και ίσως και το πιο αγαπημένο και μιλάει για ένα μπαλόνι που ψάχνει να βρει το Μπαλάι, ένα μέρος που όλοι του λένε πως δεν υπάρχει.
Μετά ακολούθησε το «Ένας ξεχωριστός φίλος» που μιλάει για τη διαφορετικότητα και την αποδοχή.
«Το Σιτάρι» ένα βιβλίο εκπαιδευτικού χαρακτήρα που αναφέρεται στην καλλιέργεια και την σπουδαιότητα του σιταριού και το «Μέλση, η βασίλισσα του μελιού και του κεριού» που είναι και το τελευταίο και μιλάει για μια μικρή μέλισσα που δεν της άρεσε να είναι εργάτρια γιατί πάντοτε ονειρευόταν να γίνει βασίλισσα!».

Είσαι ανήσυχο πνεύμα, το γράψιμο σε κατευνάζει;

« Ανάλογα το τι γράφω και για ποιο λόγο το γράφω».

Αν θα μπορούσες τον κόσμο να άλλαζες τι θα έκανες;

«Θα έγραφα παραμύθια, τραγούδια και θα έπαιζα θέατρο».



To προφίλ της παράστασης ΑΜΠΑΖΟΥΡ


Η θεατρική ομάδα "Στενός Κορσές", παρουσιάζει τη μουσικοθεατρική παράσταση "Αμπαζούρ".

Μια σουρεαλιστική ραδιοφωνική εκπομπή, ζωντανεύει, μπερδεύει μουσικά είδη και εποχές, και αφηγείται τις ιστορίες όλων αυτών που ξενύχτησαν κάποιο βράδυ με το ραδιόφωνο ανοιχτό.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Κυριακή 19/Δευτέρα 20 και
Κυριακή 26/ Δευτέρα 27 Απριλίου, στις 20.30
Διάρκεια: 95'

Cabaret Voltaire, Μαραθώνος 30, Μεταξουργείο

Πιάνο: Ευθύμης Κούρτης
Βιολί- μπουζούκι: Νίκος Σολ
Ηθοποιοί: Άννη Θεοχάρη, Έλσα Λουμπαρδιά

Συγγραφή και επιλογή κειμένων: Άννη Θεοχάρη, Έλσα Λουμπαρδιά

Μουσική Διδασκαλία: Αποστόλης Ψυχράμης
Σκηνοθετική επιμέλεια: Έλια Ζαχαριουδάκη
Φωτογραφίες-βίντεο: Λήδα Τουλουμάκου
Artwork: Έλσα Στουρμ

Ακούγονται τραγούδια των: Ν. Γούναρη, Μ. Σιγανίδη, Τ. Μαρούδα, Γ. Κωνσταντινιδη, Δ. Σαββόπουλου, Α. Χρυσοβέργη, Μ. Χιώτη και πρωτότυπα τραγούδια της Άννης Θεοχάρη

Χρησιμοποιήθηκαν κείμενα:
Τόμας Μπέρνχαρντ "Ο Μίμος των φωνών”, μετ. Αλέξανδρος Ίσαρης, εκδόσεις Άγρα
Αλέξανδρου Κυπριώτη "Με ένα καλά ακονισμένο μαχαίρι”, εκδόσεις Ίνδικτος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου