Τετάρτη 13 Ιουλίου 2016

Δημήτρης Κουλούρης: Οι Ολυμπιακοί του Ρίο είναι το όνειρο που θα ζήσω

Photo by Andreas Simopoulos

«Είμαι ευλογημένος. Θα ζήσω το όνειρο μου. Θα αγωνιστώ στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ρίο», είπε ο Δημήτρης Κουλούρης στο Πινάκιο. Ο ίδιος θα βρεθεί σε λίγες ημέρες στις πισίνες του Ρίο και θα δώσει το καλύτερο του εαυτό για να φτάσει στον ημιτελικό των 200μ του πρόσθιου. Μας μιλά για δικαίωση αλλά και υπερηφάνεια καθώς 15 χρόνια κολυμπούσε για να φτάσει η στιγμή να αγωνιστεί με το εθνόσημο στην μεγαλύτερη αθλητική γιορτή του πλανήτη. Συνοδοιπόροι του όλα αυτά τα χρόνια είναι η οικογένεια του. Μιλά για τον σύλλογο που αγωνίζεται για τον Παναθηναϊκό ενώ στέλνει μήνυμα στα νέα παιδιά που ασχολούνται με την κολύμβηση.  Ευχή όλων είναι να τον δούμε όσο πιο ψηλά γίνεται διότι είναι ένας άνθρωπος που με επαναλαμβανόμενους άθλους βρίσκεται εδώ όπου είναι σήμερα.


Συνέντευξη στον Λευτέρη Χ. Θεοδωρακόπουλο για το Πινάκιο


Μια συνέντευξη λίγες ημέρες μετά την πρόκριση σου στους Ολυμπιακούς Αγώνες του  Ρίο. Πως αισθάνεσαι; Νιώθεις δικαιωμένος;


«Δικαίωση, ανακούφιση, περηφάνια είναι μερικά από αυτά που αισθάνομαι. Η πρόκριση σε μια Ολυμπιάδα είναι κάτι που ονειρευόμουν για πάνω από 15 χρόνια και κάτι που στόχευα τα τελευταία 7-8 χρόνια. Ευτυχώς οι κόποι μου ανταμείφθηκαν».


Δημήτρη πόσα χρόνια ασχολείσαι σε επίπεδο πρωταθλητισμού με την κολύμβηση;


«Με την κολύμβηση είχα την πρώτη μου γνωριμία στην ηλικία των 5 ετών. Οι καθημερινές προπονήσεις άρχισαν στα 12, και από την ηλικία των 15 μπορώ να πω ότι ασχολούμαι σε επίπεδο πρωταθλητισμού. Ενδέκατος χρόνος λοιπόν ο φετινός».

Ποια είναι η μεγαλύτερη σου επιτυχία;


«Για μένα, η μεγαλύτερη μου επιτυχία είναι η εξασφάλιση της συμμετοχής μου στην Ολυμπιάδα. Αυτός ήταν ο μεγαλύτερος μου στόχος».

Ποιοι είναι οι σταθμοί στην καριέρα σου;


«Πρώτη μεγάλη διάκριση και αρχή όλων, ήταν το 2009, όταν στην ηλικία των 18 ως έφηβος κατέκτησα το χάλκινο μετάλλιο στο Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Εφήβων στο 200μ πρόσθιο, το αγώνισμα μου. Σε μια χρονιά που κατέρριψα 7 φορές το πανελλήνιο ρεκόρ. Ο δεύτερος μεγάλος σταθμός είναι το 2013 όπου πήρα μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ανδρών, αλλά και στους Μεσογειακούς Αγώνες όπου κέρδισα το χάλκινο μετάλλιο στο αγώνισμα μου. Και φυσικά η φετινή χρόνια με συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ανδρών και την 11η θέση και την προετοιμασία για τους Ολυμπιακούς Αγώνες».


Τι σκέφτεσαι όταν βουτάς στο νερό κατά την διάρκεια των αγώνων; Αγχώνεσαι; Συγκεντρώνεσαι στο στόχο σου; Ή ηρεμείς και απολαμβάνεις τον κάθε αγώνα;



«Τις μέρες του αγώνα, αναπόφευκτα θα υπάρχει άγχος. Το θέμα είναι να μπορείς να το διαχειριστείς και να είναι σε εποικοδομητικά επίπεδα και όχι παραπάνω. Καλώς ή κακώς αυτό δεν είναι πάντα εύκολο. Αυτό που προσπαθώ εγώ να πετύχω είναι να απολαύσω και να χαρώ τους αγώνες και τις όμορφες αυτές εμπειρίες. Όταν πάλι έρχεται η στιγμή της εκκίνησης και βουτάω στο νερό, οι σκέψεις πρέπει να είναι πολύ περιορισμένες και η συγκέντρωση σε κάθε κίνηση να επικρατεί».


Σίγουρα στις πισίνες του Ρίο ο ανταγωνισμός θα είναι τεράστιος, ωστόσο θα μας αποκαλύψεις ποιος είναι ο εφικτός στόχος που έχεις θέσει;


«Ο ανταγωνισμός πραγματικά είναι τεράστιος, και δυστυχώς η διαφορά μας σε σχέση με τις περισσότερες χώρες είναι έντονη όσον αφορά την οργάνωση, την υποδομή και τις συνθήκες προετοιμασίας των αθλητών. Ο δικός μου στόχος είναι αρχικά να απολαύσω αυτές τις μέρες και την μοναδική αυτή εμπειρία. Αγωνιστικά τώρα, θα επιδιώξω να φτάσω στον ημιτελικό που είναι ένας απόλυτα εφικτός στόχος, και από εκεί και πέρα ό,τι έρθει!».


Πως είναι η προπόνηση στην Ελλάδα της κρίσης; Και το γεγονός πως θα δώσεις το παρόν στην πιο μεγάλη αθλητική γιορτή του πλανήτη αποτελεί έναν άθλο;


«Στην σημερινή Ελλάδα, η προπόνηση σε αυτό το επίπεδο, και το να θέτεις στόχους τέτοιου επιπέδου είναι πραγματικά δύσκολο. Γνωρίζω φυσικά την κατάσταση που επικρατεί και πως προτεραιότητα δίνεται αλλού, όπως και πρέπει άλλωστε, αλλά ο αθλητισμός και ο πρωταθλητισμός έχουν παραμεληθεί πλήρως. Συνομιλώντας με αθλητές από άλλες χώρες αλλά και Έλληνες που ζουν και δουλεύουν στο εξωτερικό, δυσκολεύονται να διανοηθούν το πόσο άσχημα είναι τα πράγματα εδώ. Αυτά κάνουν τις επιτυχίες μας πραγματικά άθλους και δίνουν άλλη αξία σε όλο το ταξίδι».


Ποιοι είναι οι συνοδοιπόροι της προσπάθειας σου;

«Στη προσπάθεια μου, δίπλα μου είναι η οικογένεια μου. Η οικογένεια είναι αυτή που θα στηρίξει σχεδόν αποκλειστικά την προσπάθεια ενός Έλληνα αθλητή, δεδομένου των συνθηκών. Η ομάδα μου ο Παναθηναϊκός Α.Ο. στον οποίο ανήκω από φέτος έχει κάνει επίσης την διαφορά και με στηρίζει με ότι έχω ζητήσει».


Τι θα έλεγες στα νέα παιδιά που αρχίζουν να ασχολούνται με την κολύμβηση;

«Στα μικρά παιδιά θα πω να πηγαίνουν στη πισίνα για να περάσουν καλά, να δώσουν χρόνο στο άθλημα όσο κουραστικό και επίπονο κι ας είναι, γιατί πέρα από τα οφέλη στην υγεία και στο σώμα τους που είναι ξεκάθαρα, θα τους φέρει μερικούς από τους καλύτερους τους φίλους, και θα τους προπονήσει σε αξίες και αγαθά που θα τους είναι απαραίτητα στη μετέπειτα ζωή τους».


Αλήθεια ποιοι είναι οι φόβοι σου;


«Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι ιδιαίτερο… Επειδή έχω βρεθεί σε αυτή τη κατάσταση, ίσως φοβάμαι κάποιον τραυματισμό, που θα με βγάλει εκτός προπονήσεων και δεν θα με αφήσει να δείξω τις δυνατότητες μου. Η υγεία είναι ότι σημαντικότερο και δεν πρέπει να το ξεχνάμε».

Το μεγαλύτερο σου όνειρο;


«Το μεγαλύτερο μου όνειρο, μέχρι τώρα, ήταν να πάρω μέρος σε Ολυμπιακούς Αγώνες, και είμαι περίεργος τώρα που γίνεται πραγματικότητα να δω τι θα κάνω από εδώ και πέρα!».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου