Πέμπτη 1 Αυγούστου 2013

Ο Γιώργος Καραγιώργος «πάλεψε» με τα κύματα και βγήκε νικητής - Ο πρωταθλητής του windsurf και 3αθλητής Ευρώπης μιλάει στο Πινάκιο για το άθλημα αλλά και τους «καρχαρίες» που υπάρχουν...

Ο Γιώργος Καραγιώργος σερφάρει...

«Έχω κάνει windsurf σε όλες τις θάλασσες του κόσμου και δεν είδα ποτέ μου καρχαρίες, όμως έξω από το νερό βλέπω συνέχεια»

«Στην Ελλάδα μπορείς να κάνεις παντού windsurf»

«Στην σχολή μου έχω  ένα παιδάκι 11 χρονών αλλά παλιότερα έχει τύχει να διδάσκω  παιδάκια 8 χρονών αλλά και σε έναν κύριο που ήταν πάνω από 60! Το windsurf είναι για όλους»


Συνέντευξη στον Λευτέρη Χ. Θεοδωρακόπουλο

Ένας φιλόσοφος κάποτε είχε πει πως η ζωή δεν είναι τίποτα άλλο από σημεία ομόκεντρων κύκλων...Γνωρίζουμε ανθρώπους ζούμε έντονα μαζί τους, αλλά η ίδια η ζωή «απαιτεί» να χάνουμε τα ίχνη τους. Όταν λοιπόν φοιτούσα στο γυμνάσιο στο μπροστινό θρανίο από εμένα βρισκόταν ένα παιδί με γυαλιά, ψηλό και «γεμάτο» με τον οποίο πειράζαμε όλα τα κορίτσια της τάξης. Όταν τελειώσαμε και τη Γ’ γυμνασίου ο Γιώργος  δεν ακολούθησε στο Λύκειο του συγκροτήματος γιατί πήγε σε άλλη περιοχή...Χαθήκαμε όπως ήταν φυσικό.
Πέρασαν 15 χρόνια και όταν τον είδα δεν τον γνώρισα...ψηλός, αθλητικός και πρωταθλητής στο windsurfO λόγος για τον Γιώργο Καραγιώργο, τον παλιό μου συμμαθητή ο οποίος όλα αυτά τα χρόνια που είχαμε να ανταμώσουμε διέσχισε με την σανίδα του τις θάλασσες του κόσμου, τελείωσε τη σχολή του, έκανε πρωταθλητισμό σε παγκόσμιο επίπεδο (παρακαλώ) και σήμερα διδάσκει windsurfing.
Όσοι με ξέρετε καλά, καταλάβατε ότι του πήρα συνέντευξη και μάλιστα είναι από τις λίγες που χάρηκα. Κι αυτό όχι επειδή μόνο ο Γιώργος είναι αξιόλογος, αλλά ένας άνθρωπος με τον οποίο μοιράστηκα στιγμές στα εφηβικά μου χρόνια εξελίχθηκε ακολουθώντας το ρητό του Καζαντζάκη, «Φθάσε εκεί όπου δεν μπορείς» και ο Γιώργος έφθασε...Με τιμή μεγάλη σας παρουσιάζω μέσα από το Πινάκιο τον πρωταθλητή της ιστοσανίδας Γιώργο Καραγιώργο...

Η πρώτη του επαφή με το άθλημα ήταν το 1997
Μέχρι το γυμνάσιο δεν είχες ασχοληθεί με το windsurf…Κι όμως τα επόμενα χρόνια που ακολούθησαν όχι μόνο ασχολήθηκες με  το άθλημα  αλλά το έκανες σε επίπεδο πρωταθλητισμού και μάλιστα απέσπασες και διεθνείς διακρίσεις.
Λένε ότι η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Εσύ πως άρχισες να ασχολείσαι με το windsurf;


«Ήταν δύσκολο να έχω μια επαφή με την θάλασσα γιατί έμενα μακριά από αυτή. Αλλά αφορμή ήταν ο πατέρας  μου ο οποίος είχε στο εξοχικό μας  εξοπλισμό . Άρχισα και εγώ να κάνω κάποιες προσπάθειες. Το 1997 μάλιστα το δώρο γενεθλίων μου ήταν  εξοπλισμός του windsurf .Άρχισα να «παλεύω» με τα κύματα και στην συνέχεια γράφτηκα σε μια σχολή, ξεκίνησα χωρίς να το καταλάβω συστηματικά προπονήσεις και όλα πήραν το δρόμο τους...»

Το μάθημα...ισορροπίας πάνω στο νερό


Θυμάσαι την πρώτη φορά που ισορρόπησες στην σανίδα;
 
Ισορροπώντας πάνω στα κύματα
«Μου άρεσε πάρα πολύ ο ήχος της σανίδας πάνω στο νερό. Μου άρεσε τόσο πολύ αυτή η αίσθηση και  με εξίταρε για να συνεχίσω».

Η ιδέα ότι ισορροπείς πάνω στο νερό, είναι κατά κάποιον τρόπο και ένα μάθημα ζωής;
«Εκμεταλλευόμενος τα φυσικά φαινόμενα μπορείς να ισορροπήσεις πάνω στο νερό και να διανύσεις αποστάσεις, όπως ακριβώς κάνεις και στη ζωή. Το έδαφος που πατάμε πολλές φορές δεν είναι στέρεο αλλά πρέπει για να επιβιώσουμε και να προχωρήσουμε να μάθουμε να στεκόμαστε όρθιοι.»

Το windsurf είναι επικίνδυνο;

«Δεν είναι επικίνδυνο αρκεί να σέβεσαι τις καιρικές συνθήκες και να μην υπερεκτιμάς τον εαυτό σου. Μάλιστα σαν άθλημα έχει ελάχιστους κινδύνους και πολύ λίγους τραυματισμούς. Σε επίπεδο άθλησης είναι πολύ safe και υγιές».


Οι διεθνείς και οι εγχώριες διακρίσεις


Ποια ήταν η πρώτη σου διεθνή διάκριση;

«Ο πρώτος μου διεθνής αγώνας ήταν το 1998 στο βαλκανικό πρωτάθλημα στην Ρουμανία όπου απέσπασα το χάλκινο μετάλλιο κατακτώντας την 3η θέση».

Το  περίμενες;
 
Ο Γιώργος Καραγιώργος έχει αποσπάσει διακρίσεις εντός και εκτός συνόρων....
«Αν με ρωτούσες πριν από χρόνια δεν μου είχε περάσει καν από το μυαλό να ασχοληθώ με τον πρωταθλητισμό. Όμως η ζωή είναι γεμάτη ανατροπές. Εγώ ασχολήθηκα με αυτό που με τράβηξε και έκανα αυτό που ήθελα χωρίς να έχω βλέψεις. Απλώς το απολάμβανα. Να φανταστείς ακόμη και σε αγώνες που κατέβαινα το έκανα με μεγάλη ευχαρίστηση. Όταν ήρθαν τα πρώτα μετάλλια και οι επιτυχίες, ήταν ένα κίνητρο για να συνεχίσω. Δεν αποσκοπούσα κάπου (λ.χ να κάνω καριέρα ή όνομα), απλά έκανα κάτι το οποίο με γέμιζε και μου άρεσε πάρα πολύ».


Ουσιαστικά το windsurf σε πήγε μόνο του μέχρι τις επιτυχίες...
 
Πάθος και αγάπη για surf
«Σέρφαρα κάθε μέρα και επειδή μου άρεσε προσπαθούσα να το κάνω κάθε μέρα  καλύτερα και να βελτιώνομαι».

Ασχολήθηκες με το windsurf ,μόλις τελείωσες το Γυμνάσιο. Ένα παιδί σε εκείνη την  χρονική φάση της ζωής του δυσκολεύεται να  ασχοληθεί με  κάποιο άθλημα αλλά και να φέρει σε πέρας και  τις σχολικές του υποχρεώσεις;

«Αν ένα παιδί  ασχοληθεί με το windsurf σε επίπεδο πρωταθλητισμού θέλει πάνω από 2 ώρες την ημέρα προπόνηση μέσα στο νερό και άλλες 2 ώρες στο  γυμναστήριο, ποδήλατο κλπ. Οπότε ο χρόνος είναι αρκετός   που πρέπει να αφιερώσει στο άθλημα. Σχολείο και το windsurf συνδυάζονται δύσκολα γιατί και τα δύο απαιτούν πολλές ώρες. Το παιδί πρέπει να επιλέξει  που θα αφιερώσει τον περισσότερο  χρόνο του. Στον πρωταθλητισμό ή στο διάβασμα;»


Παρά τις επιτυχίες που έχει φέρει το άθλημα της «ιστιοσανίδας» στη χώρα μας, αυτό έμεινε στάσιμο. Γιατί;
Στην Ελλάδα το άθλημα δεν εξελίχθηκε σύμφωνα με τις επιτυχίες που έφερε 
«Παλιά κάναμε προπόνηση στην Βάρκιζα στο νερό, και  ήταν τότε γύρω στις 30 ιστιοσανίδες. Ένας αριθμός που σιγά –σιγά «έπεφτε». Οι λόγοι πολλοί. Πρώτον δεν ενδιαφέρθηκε η Πολιτεία να βοηθήσει το  συγκεκριμένο άθλημα, δεύτερον έχει  ακριβό εξοπλισμό, τρίτον απαιτεί πολλές ώρες προπόνησης εντός και εκτός νερού και επίσης χρειάζεται προγραμματισμός της προπόνησης και στήριξη   , πράγμα που λείπει».


Ο εξοπλισμός τι περιλαμβάνει;
 
Μέρος του εξοπλισμού 
«Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει το rig  (που αποτελείται από το πανί , τη μάτσα , το άλμπουρο ) και την σανίδα». Υπάρχει κάποια ειδική στολή; «Το καλοκαίρι όχι κάτι το ιδιαίτερο. Ο αθλητής συνήθως φοράει κάτι ελαφρύ για τον ήλιο. Ωστόσο όποιος κάνει το χειμώνα windsurf πρέπει να έχει  μια ειδική στολή για να προστατεύεται  από το κρύο. Όμως από την εμπειρία μου - θα μου επιτρέψεις να πω- πως ζούμε σε μια χώρα που πολύ εύκολα μπορεί κάποιος να κάνει θαλάσσια σπορ και το χειμώνα. Οι κρύες ημέρες είναι πολύ λίγες...Και μάλιστα αυτό είναι και ένας στόχος μου. Να ωθήσω τα παιδιά και τους μεγαλύτερους  να κάνουν  και το χειμώνα κάποια θαλάσσια σπορ και ειδικά windsurfing . Δεν είναι μόνο καλοκαιρινή υπόθεση. Και αν το σκέφτεται κάποιος εξαιτίας του  εξοπλισμού ή διάφορων άλλων κολλημάτων τον ενημερώνω πως εγώ στην σχολή μου του παρέχω τα πάντα!».



Windsurf και Ελλάδα
 
Σερφάρωντας στην Ελλάδα 
Η διαμόρφωση της Ελλάδας είναι τέτοια που μπορείς να κάνεις οπουδήποτε windsurf;

«Στην Ελλάδα μπορείς να κάνεις παντού windsurf αρκεί να τηρείς τους κανόνες που έμαθες μαθαίνοντας».


Η σανίδα είναι ένας τρόπος να γνωρίσεις τη φύση καλύτερα;

«Ναι, ειδικά όταν είσαι σε κάποιο νησί. Ήθελα σε αυτό το σημείο να σου πω πως μπορεί να είναι ατομικό ως άθλημα αλλά ταυτόχρονα είναι και παρεϊστικο . Οι άνθρωποι της θάλασσας είναι πολύ φιλικοί και πρόσχαροι ίσως λόγο της ενασχόλησης τους με αυτήν..»

Οι κίνδυνοι που έχει το windsurf ;
Σεβασμός στις καιρικές συνθήκες και οριοθέτηση των δυνατοτήτων
«Όπως είπα και πριν πρέπει να ξέρεις τα όρια σου  και να προσμετράς τις καιρικές συνθήκες. Αυτό το τονίζω από τα πρώτα μαθήματα στους μαθητές  μου. Αυτό που κάνουν πολλοί και είναι λάθος είναι ότι υπερεκτιμούν τις δυνατότητες τους και εκεί συμβαίνουν ατυχήματα».


Εγκαταστάσεις στην Ελλάδα για windsurf υπάρχουν και σε τι κατάσταση είναι αυτές;
Εγκατέλειψαν τις εγκαταστάσεις οι οποίες ήταν υψηλών προδιαγραφών 
«Υπήρχαν και μάλιστα πολύ καλές για τους  Ολυμπιακούς Αγώνες , αλλά και αυτές είχαν την μοίρα της εγκατάλειψης και τώρα μοιάζουν με ερειπωμένα τοπία».
Η πολιτεία στηρίζει το δικό σας άθλημα;» «Όχι, η πολιτεία είναι ο μεγάλος απών...Το άθλημα μας δεν έχει κοινό και δεν έχει και τηλεοπτική κάλυψη για να το μάθει ο κόσμος».

 Δηλαδή οι καρχαρίες είναι έξω από το νερό και όχι μέσα σε αυτό...
Δαμάζοντας...τα κύματα 
«Αυτό είναι σίγουρο. Έχω κάνει windsurf σε όλες τις θάλασσες του κόσμου και δεν είδα ποτέ μου, όμως έξω από το νερό βλέπω συνέχεια...»

Η Σχολή του Γιώργου Καραγιώργου
 
Το σήμα της σχολής του Γιώργου Καραγιώργου "Be winsurfer" λοιπόν...

Θα μας πεις λίγα λόγια για τη σχολή σου; Γιατί την ίδρυσες; Σε ποιο μέρος είναι;

«Η σχολή μου λέγεται bewinsurfer και το όνομα της μαρτυρά  και το στόχο μου. Να γίνει κάποιος windsurfer. Ο στόχος μου είναι διδάξω σε όσους  περισσότερους μπορώ το windsurf. Η σχολή μου είναι στην Βούλα και συγκεκριμένα στην διεύθυνση Κ. Καραμανλή 12, στις εγκαταστάσεις του Ναυτικού Aθλητικού Ομίλου Βούλας . Το τραμ σταματάει μόλις λίγα μέτρα μακριά από τη σχολή ».

Ο πιο μικρός σου μαθητής μέχρι στιγμής;
Κορίτσια μαθαίνουν τα μυστικά του surf 
«Στην σχολή μου έχω  ένα παιδάκι 11 χρονών αλλά παλιότερα έχει τύχει να διδάσκω  παιδάκια 8 χρονών αλλά και σε έναν κύριο που ήταν πάνω από 60! Το windsurf είναι για όλους. Έρχονται πολλοί και μου λένε δεν μπορώ να το κάνω αυτό , είναι δύσκολο κλπ. Εγώ τους λέω πως τίποτα δεν είναι δύσκολο αν προσπαθήσεις  και μάλιστα με συμβουλές δικές μου από το 2ο ή το 3ο κιόλας μάθημα  θεαματική πρόοδο ».


Η σχολή τι περιλαμβάνει;
 
Από την Μαρίνα της σχολής στη Βούλα 
«Η σχολή περιλαμβάνει μαθήματα για όλους ακόμη και για αυτούς που δεν έχουν ανέβει στην ιστιοσανίδα μέχρι και κάποιον  προχωρημένο που θέλει να τελειοποιήσει κάποια πράγματα στην τεχνική του . Η σχολή μου είναι για αρχάριους, για προχωρημένους αλλά  και για κάποιους που θέλουν να ακολουθήσουν πιο αγωνιστικά μονοπάτια».

Αυτός που ασχολείται με το windsurf μπορεί να ασχοληθεί και με άλλα αθλήματα της θάλασσας;

«Φυσικά γιατί αρχίζεις και μαθαίνεις τον αέρα και τη θάλασσα ».

Λίγα λόγια για τον Γιώργο Καραγιωργο
Την στιγμή που αγωνίζεται ...
Ο  Γιώργος Καραγιώργος  γεννήθηκε στις 31 Αυγούστου το 1983 στην Αθήνα και είναι απόφοιτος της Γυμναστικής Ακαδημίας Αθηνών με ειδικότητα την Ιστιοπλοΐα .
Η  πρώτη του επαφή με την ιστιοσανίδα ήταν στην ηλικία των 15 ετών όπου αν και ο τόπος διαμονής του ήταν μακριά από την θάλασσα ,αυτό δεν τον εμπόδισε να βρίσκεται κάθε μέρα στο νερό και να προπονείται σκληρά ανεξαρτήτως συνθηκών.
Τα τελευταία 15 χρόνια της αθλητικής του πορείας από το 1998 μέχρι σήμερα,   ως  μέλος των Εθνικών ομάδων Παίδων, Νέων και Αντρών έχει κατακτήσει σημαντικές διακρίσεις και μετάλλια σε Πανελλήνιο , Βαλκανικό , Ευρωπαϊκό και Παγκόσμιο επίπεδο. 
Παράλληλα έχει συνεργαστεί με κάποιους από τους σημαντικότερους  αθλητές του αθλήματος όπως ο  Νίκος  Κακλαμανάκης , Michael Gebhardt (USA) , Gal Fridman (ISR) , Fabian Heidegger (ITA) , Nimrod Mashiah (ISR)


Οι σταθμοί
Μια μαθήτρια του από τη σχολή 

Σημαντικός σταθμός στην καριέρα του  ήταν  η επιλογή του (σε ηλικία 17 ετών) από τον Ολυμπιονίκη Νίκο Κακλαμανάκη  , ως Training Partner του, για την προετοιμασία του σε Ελλάδα και Αυστραλία ενόψει της Ολυμπιάδας  του Sydney το 2000 και στην συνέχεια για την Ολυμπιακή του προετοιμασία για την περίοδο 2001 - 2002, για την Ολυμπιάδα της Αθήνας το 2004.
Συνεργάστηκε από το 2002 μέχρι και σήμερα με τον Gal Fridman, Χρυσό Ολυμπιονίκη στην Αθήνα το 2004
Σήμερα, παράλληλα με την αθλητική του δραστηριότητα, θέλει να μεταδώσει τις επιστημονικές και αθλητικές του γνώσεις, σε άτομα και σε αθλητές,κάθε ηλικίας, που αναζητούν τα μυστικά της ιστιοπλοΐας και ιδιαίτερα της ιστιοσανίδας.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου